2013. augusztus 25., vasárnap

Mesterségek Ünnepe

"Négy varázslatos nap a Budai Várban – kavargó forgatag, a népművészet kitűnő mesterei, színpadi programok, népi játékok, gasztronómiai csábítások. Ez csak egy szelete mindannak, amelyet évről évre augusztus 20-a körül kínál a Népművészeti Egyesületek Szövetsége szervezésében az év várva várt nyári családi fesztiválja, a Mesterségek Ünnepe..."
Ezen szavakkal üdvözli a látogatókat a Mesterségek Ünnepe portálja. Nagy örömömre szolgált, hogy idén már második alkalommal, bár ezúttal nem fellépőként, hanem látogatóként eljöhettem és egy napot Budapesten töltöttem.
Aki ismer, tudja, hogy nagy rajongója vagyok a magyar népművészetnek. Ide s tova 10 éve néptáncolok, életem szerves részévé vált a népi kultúra, és igenis sértésnek veszem, amikor valaki azt mondja hogy ez nem más mint "hujuju és kettőt jobbra kettőt balra". Szerencsére sokan nem így gondolják, ezért is van létjogosultsága, és évről évre növekvő népszerűsége a Mesterségek Ünnepének. Élvezem, hogy olyan emberek vesznek körül, akiknek ugyanaz érték, mint nekem, és örömmel látom, hogy nagyon-nagyon sokan vannak. Egészen meglepett azonban amit a Palota színpadon láttam. Külföldi Magyar Fiatalok Találkozója címen olyan együttesek mutatkozhattak be a várban, akik bár nem itt élnek, mégis ápolják a magyar kultúrát. A műsor során argentin és Uruguay-i magyar néptáncegyüttesek is felléptek. Egészen lenyűgöző volt számomra, hogy arrafelé is így ropják a mezőségit, ilyen igényes viseletben, még ha saját zenekarral nem is rendelkeztek. Furcsa utána velük szembejönni, és hallani ahogy egymással spanyol nyelven beszélgetnek.
Nagy örömömre egy különleges baráttal is találkozhattam, aki kicsit körbevezetett, így nem csak a rendezvényt, hanem a várat is megcsodálhattam. Ezúton is nagyon köszönöm, élmény volt. Nem is én lennék, ha nem fényképezőgéppel a nyakamban töltöttem volna ezt a napot, így szerencsére mindent megmutathatok nektek.















1 megjegyzés: