2013. augusztus 16., péntek

Üdvözlet Királyvárból! - avagy egy nyaralás a sorozatbolondoknak

Ide s tova egy hónapja, hogy megkezdtem a nyári utazásaimat. Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hiszen azóta alig voltam itthon, unatkozni nem volt időm, és gyönyörű helyeken jártam. Az első utam Horvátországba vezetett (amiről olvashattok bővebben a Minerván is), a méltán híres Dubrovnik városába. Már évek óta szerettem volna ellátogatni a legdélebbi horvát turistaparadicsomba, és csak kapóra jött az HBO Trónok harca sorozata. Aki ismer, tudja, hogy nagy rajongója vagyok A tűz és a jég dalá-nak, és a televíziós változatát sem vetem meg, hát teljes volt a boldogság, amikor sikerült meggyőznöm a családomat, hogy idén oda menjünk (ami, könnyebb volt, mint hittem, de hát hiába, ők is rajongók). Némi előzetes utánaolvasás után már úgy tettem be a lábam a város falai közé, hogy tudtam mit akarok látni, mit hol forgattak, és milyen szögből kell fotókat készíteni.
Hogyan vegyél észre egy Trónok harca rajongót Dubrovnikban?
A hasonlóság már azonnal feltűnik. A város látképe egészen olyan, mintha valóban Királyvárba csöppentünk volna. Elég csak összehasonlítani azt a képet, amin Shae új városára tekint egy látképpel a Minceta toronyból. A templomok kupoláit könnyű kiszúrni mindkét képen, bár a háttér némi számítógépes utómunkán esett át. Hát nem gyönyörű?


Megéri kifizetni a falra 90 kunás belépőt, mert innen az egész várost belátni, és a jegyünk érvényes a kicsit kijjebb eső Szent Lőrinc erődbe is, ami Trónok harca rajongóknak szintén kötelező!
Az erőd neve talán nem mond nekünk túl sokat, de ha Vörös torony megnevezéssel illetem máris beugrik minden rajongónak. A Királyvár központjában levő erődítménynek  rengeteg szerepe van, és nagyon sok jelenetben láthatjuk.
 Innen indítják például útnak Myrcellát.

Nekünk sajnos csak ilyen kis kenuk jutottak.
Sőt, ugyanitt történik a Robert fattyai ellen indított razzia egyik jelenete, amikor egyiküket megfojtják ebben a kis öbölben az erőd előtt. Most ezekben a kis lukakban a kenukat tárolták, amivel a nyaralók kedvükre "bejárhatták" a környéket borsos áron.
Azért így egy kicsit vidámabb.

A kedvenc helyem is itt van, amin leghőbb vágyam volt fotót készíteni, de sajnos nem jártam sikerrel. Ez az a kis móló, ahol Sansa és Shae ülnek a harmadik évadban, amikor Kisujj meglátogatja őket. Érthetetlen módon azonban reggeltől estig ebben a koszos kis öbölben akart minden turista fürdeni, ezért sose volt üres. Azért készítettem egy képet róla így is.


De Dubrovnik nem csak Királyvár, hanem a Keskeny tenger másik oldalára is ellátogathatunk ha kihajózunk a közeli Lokrum szigetre. A lélegzetelállító bencés kolostor kerengője Qarth városát tárja elénk, már csak azt várjuk melyik oszlop mögül ugrik elő Daenerys vagy a boszorkánymester. Az olívaültetvényen tett séta is idézhet emlékeket, de az egész sziget hangulata varázslatos a köztünk járkáló pávákkal.


Sőt, még csak az óvárosból se kell kijönnünk, ha máshová kívánunk kalandozni Westeroson. A Városfalon való séta alatt kiteljesedik Királyvár látképe, már tényleg azt várjuk, hogy mikor tűnnek fel az oroszlános lobogók, vagy mikor botlunk néhány aranyköpenyesbe. Utunk során egy ponton azonban - név szerint a Minceta toronynál - máris Qarthba csöppenünk. A Halhatatlanok házának falát könnyű felismerni.

Szerencsére én nem tűntem el amikor körbejártam.

Sajnos nekem kimaradt, de ha erre jártok, mindenképpen nézzétek meg a közeli Tresno arborétumot, ami szintén forgatási helyszín, és amúgy is gyönyörű. Képeket nézhettek Mayánál.
Bár több helyszínt nem tudok felmutatni, azért igyekeztem mindenben megtalálni az utalásokat.

Még a lámpaoszlopok is  oroszlánosak voltak.

Itt bizony egy Lannister lakik.
A telefontokom. Stark.
 Dubrovnik varázslatos, nem hiába mondta Peter Dinklage (Tyrion) a San Diego Comic Con-on, hogy ez az egyik kedvenc városa. Lenyűgöző, lélegzetelállító nem csak trónok harcásoknak. Ha más szemszögből érdekel a város kattints ide, hogy elolvasd a beszámolómat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése