2013. június 9., vasárnap

A lila toll esete

Végre, valahára (el se hiszem!!) megérkezett a nyár Magyarország déli csücskébe is, legalábbis ideiglenesen. Hét ágra süt a nap, kristálytiszta kék az ég, és tegnap csak egyetlen kiadós zuhé zúdult a nyakunkra. Most az egyszer örülök neki, hogy nincs semmilyen folyónk, mert a Tettye patak még a legnagyobb jóindulattal is csak csordogáló folyóvíznek mondható. Na, és ha az kiöntene, akkor már tényleg apokalipszis van. Vagy mi.
Én így élvezem a hétvégémet, és te?
Ma, ahogy a zuhany alatt álltam, és arccal a tető ablak felé fordulva mostam a hajamat a csukott szemhéjam mögül tiszta, narancssárgás napfény szűrődött be. Hát nyár van, valóban. Könnyűnek, szabadnak és nyugodtnak éreztem magam, akárcsak a nyár. Azonban ahogy a hajamat törölgetve, vízcseppeket hagyva magam mögött beléptem a szobámba rám kiáltottak a szobában szerteszét heverő angol könyvek. Meg matek. Még egy hét tanítás. Dolgozatok. Komolyan?! Dolgozatok?! A rettegett  nyelvvizsga. Csak ne használjam a would-ot az if-es tagmondatban. Ezért inkább, hogy leküzdjem a félelmeimet, az ágyamra huppantam a kedvenc új lila tollam és a görög mintás füzetem társaságában, és elkezdtem írni. 
Honnan van a lila toll? Mesi, te semmi lilát nem veszel önszántadból! Nyugi, reklámtoll. A középiskola eddigi három éve alatt számtalan külföldi csereprogrammal, ösztöndíjjal, egyetemekkel kapcsolatos előadást hallgattam meg. Nem szeretnék reklámozni, ezért egyet se említek név szerint, és különben is csak kettőt tudnék, ami azért elég siralmas, tekintve, hogy mennyin vettem részt. Ezek a beszédek általában mind nagyon jól hangzanak. Tényleg. Általában az az első önálló gondolatom az előadás alatt, hogy "Mennyire jó a srác/csaj stílusa!" Persze mindent bevetnek az ilyen szervezetek/egyetemek, hogy megszerezzék maguknak a diákokat. Remek embereket küldenek, nagy szavakat használnak, bár eddig ez utóbbi (pénteki) előadás volt az első, ahol reklámanyagot osztottak ki. Méghozzá nagyon igényes kis könyvecske formájában. Máskor csak fekete-fehér fénymásolatokat kaptunk az utcai plakátokról. Elég gazdag lehet az egyetem, elvégre azt ígérték, hogy akár ingyenesen végezhetjük a négy éves képzést, ha megkapjuk az ösztöndíjat. Hozzá tenném, azt is elmondták, csak egyetlen magyar diák kaphatja meg ezt egy évben. Bár még akkor se 100% hogy bekerülsz. Ilyenkor elgondolkodom, hol van benne a trükk. Egyikünk meg is kérdezte, reálisan mennyi az esélyünk, hogy bekerüljünk. Persze ilyenkor már semmiféle konkrét választ nem kapunk. De azért ilyenkor mindig elálmodozom mennyire jó lenne. Mindenképpen szeretnék külföldön tanulni, még ha nem ilyen csoda ösztöndíjjal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése